Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

En nystart

Av paradise lost - 14 augusti 2008 17:04

Vill börja med att tacka några som får mig att släpa mig fram i vardagen.

Paradis Lost med Nick Holmes texter känns som en stor befrielse när de skvalar ur min stereo eller mp3.Tung melankolisk musik som passar mitt normala(?) humör,välskrivna och djupa texter.

Hans texter känns grymt träffsäkra för min del.



Sedan skulle jag vilja tacka en tjej som sedan i lördags tände ett litet ljus i den mörka sfär som jag har inom mig.Hon gjorde ett starkt intryck på mig, vi träffades bara några timmar men under de timmarna märkte jag direkt att det var något hos henne som gjorde att jag kunde koppla bort allt jävla skit som snurrar runt i skallen, allt dåligt var borta...men jag var, som jag är väl medveten om , bara en kvälls nöje för henne. Men det e väl helt ok.För under de timmarna jag umgicks med henne så tände hon ett litet ljus inom mig.Jag hoppas verkligen att hon får ett underbart liv vad än hon tar sig för i framtiden.Du vet vem du är,och om du någonsin skulle läsa det här hoppas jag att du lämnar ett litet spår efter dig!

Tack så mycket ****** **** *******


Varför ska man vara så in i helvete trög och osmart,tänk att få spela tillbaks livets film 10 år och göra riktiga vettiga val i sitt liv och inte umgås med fel människor och vara allmänt destruktiv mot sig själv, och slippa dölja sitt riktiga jag för alla i sin närhet. Tänk att alltid ha fått känna som jag kände i lördags :(   men det är väl som man säger att när fan blir gammal blir han kristen. Eller sent ska dumfan inse att det är bättre att gå runt trädet istället för igenom det..vad vet jag?

Hur gör man nu?


Det känns som Al Pacino säger i filmen Any given sunday

- One inch at the time! The inches we need are everywhere around us! When we add up all those inches, its the difference between winning and loosing, living and dying.


Man får väl klösa sig fram steg för steg och sluta fly undan problemen (sina egna och andras) och inse att det blir ett krig den närmaste tiden!!

Men det känns riktigt konstigt att några timmar i sällskap med en person,kan få livet att ta en så tvär vändning.

Man har börjat förstå att det kan var värt att kriga för sin framtid!!


Så egendomligt! Vart e världen på väg:)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paradise lost - 1 september 2008 07:32

Men tung start likt förbannat... en bra grej är väl att jag fått slutakäka "medusin" :) har även tack vare det tappat 3 kg på en vecka. inte fy skam. Snart ser man väl sexpacket igen får man hoppas... ...

Av paradise lost - 28 augusti 2008 07:34

Kan man fan inte ha det. Man måste se på de positiva sidorna i livet har jag hört. Bad några skicka bilder från i vintras..då var de trevligt! E nog nå fel när man inte riktigt gillar att va ledig på sommaren,men alla e vi olika sägs det. Skit samma ...

Av paradise lost - 27 augusti 2008 14:10

Är det någon som hittat den? Slänger ut en efterlysning ser väl om någon har hittat den. Då har man blivit toknonchad på sms *asg*. Det var fan första gången,men de e bara att skratta åt det finns inte mycket man kan göra annars:) Nå det var väl inte...

Av paradise lost - 24 augusti 2008 16:33

Om baksmälla var en os-gren hade jag fan tagit guld...tung och seg söndag e väl det minsta man kan säga.   Visst ere lite jobbigt när man inte vet vad man har sagt och sms:at, bara ATT man gjort det :( Nå gjort e gjort å de gå då inte att fåre ogjort...

Av paradise lost - 21 augusti 2008 15:44

nästa år vill jag ha ännu mer snö än på bilden. Större motor, längre matta och brutalare kammar gör en "liten pojke" SÅ glad....

Presentation

Omröstning

Är mörker bättre än ljus)
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards